این آزمایشگاه با دارا بودن بیش از یک دهه تجربه در انجام آزمون بر روی موتورهای احتراق داخلی و امکانات پیشرفته تست بر مبنای نیاز سازندگان موتور و قطعات آن، تجهیز گردیده تا پارامترهای عملکردی و کیفی موتور را در شرایط حقیقی کارکرد تحت آزمون و ارزیابی قرار دهد.
دارا بودن سیستم های پیشرفته کنترل و اتوماسیون موجب حذف خطاهای انسانی ، کاهش زمان آزمون و افزایش دقت آزمونهای مورد نیاز گردیده که با حفظ استانداردهای کیفی معتبر ، امکان سرویس دهی مناسب و با کیفیت را در راستای جلب رضایت مشتریان فراهم نموده است.همچنین این آزمایشگاه مفتخر به دریافت گواهینامه ایزو 17025 نیز می باشد.در یک نگاه اجمالی این آزمایشگاه مرجع انجام آزمونهای موتوردر سطح کشور برابر استانداردهای جهانی وکارخانه ای می باشد.
آزمون دوام عمومی 500 ساعت مطابق با استاندارد PSA
آزمون 110 ساعت سرعت بحرانی مطابق با استاندارد PSA
آزمون ماکزیمم توان موتور ( 150 ساعت ) مطابق با استاندارد PSA
آزمونهای عملکرد موتور مطابق با استاندارد های بین المللی ,SAE ,EEC 1269)....(
آزمونهای دوام ارتعاشی قطعات موتور
آزمون Characterization تسمه تایمینگ و تسمه تجهیزات جانبی
آزمون Flapping تسمه
آزمون استارت موتور در دمای 30-
آزمون شوک حرارتی گرم و سرد قطعات موتور در دمای 25-
اندازه گیری تغییر کشش پیچ سر سیلندر در حین آزمون دوام به روش آلتراسونیک
قابلیت آزمون موتورهای دیزلی
دارای تأییدیه اداره استاندارد به عنوان آزمایشگاه مرجع اندازه گیری تولان و گشتاور موتور مطابق با استاندارد ISIRI 6483
سلول های انجام آزمون (4 دوام، 1 آسنکرون)
سیستم شوک حرارتی در دمای -25 °C
ماكزيمم گشتاور ، توان و دورقابل اندازه گيري به ترتيب240Kw ، m و 10000RPM
قابليت اندازه گيري مصرف مخصوص سوخت موتور
اندازه گيري Blow-by موتور
مجهز به 32 كانال اندازي گيري دما در نقاط مختلف موتور
مجهر به 10 كانال اندازه گيري فشار نقاط مختلف موتور
مجهز به سيستم نرم افزاراتوماتيك راه اندازي و كنترل تست
مجهز به تجهيزات كنترل دماي آب خروجي موتور از20 درجه سانتي گراد الی 120 درجه سانتي گراد در دورهاي 800 الي 6500RPM موتور (جهت انجام تست دوام)
مجهز به تجهيزات كنترل دماي روغن موتور از 50الي150 درجه سانتي گراد در دورهای 800 الي 6500RPM موتور
مجهز به كنترل دماي سلول موتور
مجهز به تجهيزات بارگذاري جانبي موتور ( اعم از فرمان هيدروليك ، دينام و كولر ) در حين تست ها می باشد
كنترل دماي سوخت مصرفي موتور
مجهز به تجهيزات كنترل فشار ، رطوبت و دمای هوای مصرفی موتور Conditioning Air Handling Unit)) مي باشد
نصب و راه اندازی سیستم اعلام و اطفاء اتوماتیک در سلول های تست و اتاق کنترل